Υπάρχουν δεκάδες γονείς, οι οποίοι αποτρέπουν τα παιδιά τους να συνεχίσουν τις προπονήσεις στην ομάδα τους, επειδή δεν παίζουν βασικοί, ή απλά παίρνουν ελάχιστο χρόνο συμμετοχής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο γονιός (και όχι το παιδί) να απογοητεύεται, και να επηρεάζει το βλαστάρι του αρνητικά.
Παρακάτω διαβάστε την άποψη του προπονητή Μάριου Προδρόμου ο οποίος απαντά στο συγκεκριμένο ερώτημα γονέα:
Ερώτηση: Ο γιος μου δεν είναι βασικός στην Ακαδημία του. Να τον προτρέψω να επικεντρωθεί στα μαθήματά του, ή να συνεχίσω να τον πηγαίνω στις προπονήσεις της ομάδας του;
Απάντηση: Ο αθλητισμός βοηθά το παιδί να επικεντρωθεί καλύτερα στα μαθήματά του. Ακόμη κι ένας μέτριος αθλητής, θα εισπράξει πολλά οφέλη από τη σωματική άσκηση στον τομέα της εκπαίδευσής του!
Είναι προφανές ότι η άσκηση βοηθά στη μάθηση Η σωματική άσκηση, ο αθλητισμός και το σπορ προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στα παιδιά στον τομέα της σωματικής, ψυχικής και πνευματικής υγείας, στην ανάπτυξη και ευεξία, στην κοινωνικότητα κι αυτοπεποίθησή τους.
Παράλληλα, αποτελούν ασπίδα προστασίας παιδιών κι εφήβων από τους κινδύνους των ναρκωτικών, του καπνίσματος κι άλλων κακών επιδράσεων.
Η σωματική άσκηση βελτιώνει τις ικανότητες μάθησης και την απόδοση του εγκεφάλου. Οξυγονώνει καλύτερα τα κέντρα του μυαλού που έχουν κρίσιμη σημασία για τις σχολικές δραστηριότητες.
Ενδυναμώνει την καρδιά και τους πνεύμονες, ισχυροποιεί τα οστά και τον σκελετό, βελτιώνει τη δύναμη και ευκαμψία των μυών και αρθρώσεων, μειώνει την αρτηριακή πίεση, βοηθά κατά της παχυσαρκίας και καλυτερεύει τον ύπνο.
Πρόσφατες έρευνες υποστηρίζουν ότι η άσκηση βελτιώνει τη μνήμη του ανθρώπου με αποτέλεσμα να επιταχύνει τη μάθηση. Τα παιδιά τα οποία βρίσκονται σε καλή φυσική κατάσταση απορροφούν και συγκρατούν τις νέες πληροφορίες πολύ καλύτερα από τα παιδιά που δεν είναι γυμνασμένα.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει νέα μελέτη με την οποία τίθεται για ακόμα μία φορά στο επίκεντρο η απόφαση για περικοπές στα προγράμματα γυμναστικής στα αμερικανικά σχολεία.
Το συμπέρασμα της έρευνας υποδεικνύει ότι όσο καλύτερη είναι η φυσική κατάσταση, τόσο καλύτερα ανταποκρίνονται τα παιδιά στις μεγάλες διανοητικές προκλήσεις. Στον ψυχολογικό τομέα, λειτουργεί εναντίον του στρες και της κατάθλιψης, αυξάνει το αίσθημα αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης καλλιεργώντας το πνεύμα ομαδικότητας των παιδιών. Και το πιο σημαντικό…
Υπάρχουν σε πολλές ομάδες οι λεγόμενοι παίκτες-«φαντάσματα» ή «ghosts» στα αγγλικά. Οι λεγόμενοι «late developers» οι οποίοι αργούν να αναπτυχθούν.
Είναι από όλους παραδεκτό ότι τα παιδιά δεν εξελίσσονται με τον ίδιο ρυθμό. Κλασικό παράδειγμα ο Jamie Vardy της Leicester City που έλαμψε αγωνιστικά μετά τα 16 του χρόνια.
Ακόμα κι ένας μέτριος ποδοσφαιριστής που δουλεύει, μπορεί να ξεπεράσει, το μεγαλύτερο ταλέντο που βαριέται να δουλέψει, αν έχει εσωτερικό κίνητρο, αλλά και τη συμπαράσταση των γονιών του! Κυρίως όμως θα πρέπει να το θέλει πολύ και να πιστεύει μέσα του ότι αξίζει την προσπάθεια.
Η ομάδα είναι μια μικροκοινωνία, ένας μικρόκοσμος για το παιδί, η οποία εκτός του προπονητικού μέρους δίνει χαρά συμμετοχής σε ομαδικές δράσεις.
Η νοοτροπία και η ισχυρή θέληση λοιπόν κάνουν τη διαφορά!
Γι’ αυτό έχει άλλωστε επικρατήσει το τρίπτυχο – επιμονή, υπομονή και σκληρή ΔΟΥΛΕΙΑ ως συνταγή κάθε επιτυχίας!
Ίσως να είναι το δικό σας το παιδί που θα κάνει καριέρα σαν ποδοσφαιριστής κι ας μην παίρνει αγωνιστικά τις ευκαιρίες που του αναλογούν κι όχι το μεγαλύτερο ταλέντο που ξεχωρίζει σήμερα ως «φαινόμενο» των γηπέδων…
Μάριος Προδρόμου
Μ. Ed College of New Jersey Mental Game Coach
2017 WGD- Genius of the Year for Europe
ΠΗΓΗ: http://sports-academies.gr/2019/09/08/%ce%bf-%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%cf%85%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%af%ce%b6%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b1-2/